مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 06:402019-12-16اقتصادي

مراتع کوه امجک تفرش زیر چتر حفاظتی


عملیات بیولوژیک، کپه کاری و کشت گیاه باریحه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در محدوده جغرافیایی کوه امجک تفرش انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: 170 هکتار از اراضی این شهرستان امسال بستر عملیات بیومکانیک بود که با هدف حراست و بهبود شرایط عرصه ها صورت گرفت.

مومن افزود: عملیات بیولوژیک، کپه کاری و کشت گیاه باریحه در این اراضی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در محدوده جغرافیایی کوه امجک تفرش انجام شد.

وی توضیح داد: 16 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی در سال جاری برای اجرای عملیات بیولوژیک، بیومکانیک، مکانیکی و مدیریتی در شهرستان تفرش اختصاص یافته که 12 میلیارد ریال آن برای عملیات بیومکانیک و عملیات آبخیزداری در 2 حوزه آبخیز شهری و حریم استحفاظی شهری این شهرستان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات آبخیزداری در حوزه استحفاظی این شهرستان 50 و حوزه شهری 80 درصد است و این طرح ها تا پایان سال بهره برداری می شوند.

به گفته ی مومن، عملیات آبخیزداری با هدف استفاده بهینه از منابع آبی در زمان خشکسالی و پیشگیری از وقوع سیلاب، کنترل روان آب ها و تغذیه سفره های زیرزمینی، احیای پوشش گیاهی، کنترل فرسایش و رسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراتع کوه امجک تفرش زیر چتر حفاظتی

مراتع کوه امجک تفرش زیر چتر حفاظتی