مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 05:462019-12-16پزشكي

هشدار در خصوص مصرف گلوکوکورتیکویید ها در درمان بیماری آنفولانزا


معاونت غذا و دارو در خصوص خودداری از تجویز و یا مصرف خودسرانه دارو های گلوکوکورتیکوییدی به ویژه آمپول دگزامتازون در بیماران مبتلا به آنفولانزا هشدار داد.

- مرکز چهارمحال و بختیاری؛ تمایل به استفاده از دارو های گلوکوکورتیکوییدی در درمان بیماری آنفولانزا، به دلیل اثرات بالقوه آن ها در کاهش التهاب بوده ولی نتایج یک مطالعه علمی، نشان دهنده افزایش خطر مرگ ومیر به دنبال استفاده از دارو های گلوکوکورتیکوییدی در درمان بیماری آنفولانزا بوده است.

بنابراین به علت آسیب های همراه با تجویز گلوکوکورتیکوییدها، این دسته دارویی نباید به عنوان درمان کمکی در بیماران مبتلا به آنفولانزا استفاده شود.

مصرف طولانی مدت کورتیکواسترویید ها از جمله گلوکوکورتیکویید ها امکان بروز عفونت های ثانویه، فعال شدن عفونت های نهفته و مخفی شدن علایم عفونت های حاد از جمله عفونت های قارچی را افزایش می دهد.

همچنین طولانی شدن و تشدید عفونت های ویروسی یا محدودیت پاسخ به واکسن های کشته شده یا غیرفعال نیز از عوارض این دسته دارویی است.

در اثر مصرف گلوکوکورتیکویید ها همچون دگزامتازون می توان به نارسایی آدرنال، ضعف و درد عضلانی، تأخیر در ترمیم زخم ها، پوکی استخوان، شکستگی استخوان، افزایش خطر ابتلا به عفونت ها، عوارض چشمی ، عوارض گوارشی ، عوارض عصبی ، تشنج، اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در خصوص مصرف گلوکوکورتیکویید ها در درمان بیماری آنفولانزا

هشدار در خصوص مصرف گلوکوکورتیکویید ها در درمان بیماری آنفولانزا