مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 17:202019-12-15سياسي

سالانه 18 میلیون پرونده قضایی در کشور بررسی می شود


به طور متوسط  80 درصد پرونده ها در کشور شکایت واهی و غیرقابل اثبات کردن است؛  یعنی شخص شاکی نمی تواند انگیزه مجرمانه طرف را ثابت کند و بعد می گوید دستگاه قضا نتوانست حق مرا بگیرد.

- ایسنا/البرز معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: به طور متوسط  80 درصد پرونده ها در کشور شکایت واهی و غیرقابل اثبات کردن است؛  یعنی شخص شاکی نمی تواند انگیزه مجرمانه طرف را ثابت کند و بعد می گوید دستگاه قضا نتوانست حق مرا بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در مراسم افتتاح طرح سراسری هر مسجد یک حقوقدان که شامگاه یکشنبه 24 آذر در مسجد صاحب الزمان(عج) کرج برگزار شد، با اشاره به ضرورت اجرای این طرح اظهار کرد: دنیای جدید بسیار پیچیده است وامروز ارتباطات انسانی مانند گذشته های دور ساده نیست .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: به تبع روابط پیچیده امروز، در خانواده مسائلی طرح می شود که در گذشته یا وجود نداشته و یا ساده حل و فصل می شده اما حالا حل آنها نیاز به دانش در حوزه مسائل حقوقی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده های قضایی به دلیل عدم آگاهی مردم از دانش حقوقی و مسائل فقهی و قضایی تشکیل می شود، افزود: به عنوان مثال در موادی مانند انجام معاملات مردم آگاهی کافی ندارند و به راحتی پای معاملات را امضا می کنند که این امر در آینده مشکل ساز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 18 میلیون پرونده قضایی در کشور بررسی می شود

سالانه 18 میلیون پرونده قضایی در کشور بررسی می شود