مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 12:102019-12-15دانش

اختراع نانوکامپوزیت پلیمری توسط پژوهشگر دانشگاه بیرجند


نانوکامپوزیت پلیمری با خاصیت جذب و بازتاب همزمان امواج الکترومغناطیس توسط دکتر ام الفجر نخعی، استاد دانشگاه ‏بیرجند با شماره 99148 ثبت اختراع شد.

‏ - ایسنا/خراسان جنوبی نانوکامپوزیت پلیمری با خاصیت جذب و بازتاب همزمان امواج الکترومغناطیس توسط دکتر ام الفجر نخعی، استاد دانشگاه ‏بیرجند با شماره 99148 ثبت اختراع شد.

‏ ام الفجر نخعی از ثبت اختراع نانوکامپوزیت پلیمری با خاصیت ‏جذب و بازتاب همزمان امواج الکترومغناطیس خبر داد و گفت: در سال های اخیر تلاش هایی برای ساخت مواد و پوشش ها با‏خاصیت شیلدینگ امواج الکترومغناطیس صورت گرفته است، اما در این میان به مکانیزم شیلدینگ و اتفاقی که در هنگام ‏برخورد موج به ماده می افتد و نقض ماده در حفاظت در برابر امواج کمتر توجه شده است که در این طرح با توجه به سوابق ‏مطالعاتی تلاش شده ماده ای کاملاً جدید و مؤثر معرفی شود.

وی به وجود تعدادی کمی از محصولات داخلی با قابلیت شیلدینگ در برابر امواج الکترومغناطیس اشاره کرد و افزود: در ‏اغلب این محصولات از فلزاتی مانند مس و یا نانو ذرات فلزی برای کاربرد حفاظتی در برابر امواج الکترومغناطیس استفاده شده است که استفاده از فلزات به دلیل وزن زیاد، هزینه بالا، قابلیت شکل پذیری کم، خوردگی و بازتاب امواج به محیط ‏اولیه، کاربرد آن ها را بسیار محدود کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع نانوکامپوزیت پلیمری توسط پژوهشگر دانشگاه بیرجند

اختراع نانوکامپوزیت پلیمری توسط پژوهشگر دانشگاه بیرجند