مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 11:362019-12-15پزشكي

کمبود هزار تخت سوختگی در کشور


بیش از هزار تخت سوختگی و 150 تخت سوختگی ویژه در کشور کمبود داریم.

- آقای دکتر فاطمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در سال 30 هزار نفر به شدت می سوزند و در مراکز بیمارستانی بستری می شوند از این 30 هزار نفر نیز بین هزار و 800 تا 3 هزار نفر در سال می میرند.

وی گفت: درمان های غیر استاندارد و مداخلات افراد غیر متخصص، نبود تخت کافی برای بیمار سوختگی، کمبود پانسمان ها و هزینه بالا از جمله عواملی است که موجب مرگ و میر بیماران سوختگی می شود.

رییس بیمارستان حضرت فاطمه (س) افزود: میزان تخت سوختگی موجود هزار و 560 عدد است که در مقایسه با تعداد 2 هزار و 400 تخت سوختگی و 450 تخت سوختگی ویژه که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای سال 94 پیش بینی کرده بود درمی یابیم بیش از هزار تخت سوختگی و 150 تخت سوختگی ویژه کم داریم.

آقای فاطمی با اشاره به پوشش ضعیف بیمه ها در سوختگی گفت: درمان سوختگی هزینه بر است و اقلامی مثل آنتی بیوتیک های خاص، لباس سوختگی، پماد های ترمیمی و کار درمانی هیچ کدام بیمه نیستند و همه را بیمار و خانواده او باید بپردازد.

رییس بیمارستان حضرت فاطمه (س) در پایان افزود: راه حل سوختگی در کشور ما پیشگیری و استاندارد سازی مراکز فیزیکی است، سالانه بیش از 2 هزار برق گرفتگی داریم که علت همه این ها ناشی از اهمیت ندادن به پیشگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود هزار تخت سوختگی در کشور

کمبود هزار تخت سوختگی در کشور