مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 10:462019-12-15دانش

علوم انسانی در کشور ما تحقیر شده است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور ما علوم انسانی سال ها تحقیر شد و نسبت به آن نوعی سطحی نگری وجود داشت که با غلبه دانش یکپارچه ابهت علوم تجربی و جنبه تک نگاری علوم تجربی شکسته شد و نیازمندی علوم به یکدیگر با رویکرد بین رشته ای و دانش یکپارچه روحی و جان جدیدی گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی طی سخنانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با اشاره به اینکه نیازمند تلاش در مسیر واقع-گرایی هستیم و دانش نیازمند به علاقه و اشتغال است، خاطرنشان کرد: دانش، اگر مهر و محبتی که متعلق به حوزه دانشی باشد را نداشته باشد، نمی تواند به موفقیت دست پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همواره باید با نگاه به گذشته در حوزه علم و دانش، امروزمان را برای دستیابی به افق های آینده مدیریت کنیم.

عصبیت های ناشی از علم ویران گر است وی افزود: عصبیت های جاهلانه را می توان با تحقق ارتباطات بین فرهنگی کاهش داد چرا که از جهل برآمده است و با رفع جهل واقعیت ها پذیرفته می شود.

دکتر عاملی در ادامه گفت: عصبیت های ناشی از علم ویران گر است و شدیداً انکار را به همراه می آورد.

شما نگاه کنید نزدیک به 15 قرن نظریه ثابت بودن زمین کلودیوس تولمی که در 140 بعد از میلاد مطرح شد بر جهان حاکم بود و در 1543 میلادی نیکلاس کپرنیک نظریه خورشید محور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم انسانی در کشور ما تحقیر شده است

علوم انسانی در کشور ما تحقیر شده است