مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 13:362019-12-14اجتماعي

نصب پوشش حفاظتی در تپه قلا گیلانغرب


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گیلان غرب از نصب پوشش حفاظتی برای محل کاوش تپه قلا یا ارگ این شهرستان خبر داد.

- مرکز کرمانشاه سیروس ادیب رییس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گیلانغرب گفت: در پی هشدار هواشناسی برای پیشگیری از هرگونه عواقب احتمالی، هیئت مستقر لایه نگاری تپه باستانی چندین هزارساله قلا یا ارگ گیلانغرب تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ شد ادیب افزود: برای جلوگیری و فرسایش محل کاوش با تجهیزاتی که تهیه شد، این محل مسقف و راه نفوذ آب باران به داخل کاوش بسته شد که خوشبختانه با نظارت نماینده مستقر در محل سایت، این عملیات به پایان رسید.

ادیب تصریح کرد: تمام اقداماتی که هم اکنون انجام شده برای رفع خطر احتمالی و جلوگیری از فرسایش و تخریب تپه باستانی قلا گیلانغرب است.

رییس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گیلانغرب در ادامه تصریح کرد: تپه باستانی قلا در سال 1349 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در دهه 60 عرصه و حریم آن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در نقشه تفصیلی شهر هیچ ضوابط خاصی جهت ساخت وساز ها اعلام نشده است، اظهار داشت: طی رایزنی های انجام شده با معاونت میراث فرهنگی کشور درخواست کردیم تا در این نقشه بازنگری و ضوابط دقیق آن اعلام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب پوشش حفاظتی در تپه قلا گیلانغرب

نصب پوشش حفاظتی در تپه قلا گیلانغرب