مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 07:462019-12-09اجتماعي

سرقت درختان تنها روستای بدون کولر ایران/ ماسوله مرکزی در معرض تهدید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، وفس نام روستایی است در شهرستان کمیجان، منطقه ای بکر که طبیعت زیبای آن همچون  تابلوی نقاشی مملو از رنگ ها و لطافت هایی است که انسان از دیدنش به وجد می آید.

با وجود باغات، کشتزارها، سایه درختان و کوچه باغ های مصفا و رنگارنگ وفس، پاییز در این منطقه پادشاهی می کند.

وفس با جاذبه های منحصر به فرد و قدمتی 3 هزار ساله در 18 کیلومتری شهرستان کمیجان به عنوان یک شاهکار گردشگری در برابر چشمان خودنمایی می کند.

  منطقه ای بکر که از غرب به همدان، از شمال به ساوه، از شرق به تفرش، از جنوب به کمیجان، از شمال غرب به کوه قلعه گیری و از جنوب شرقی به کوه دزلی محدود می شود، با بهره مندی از دستکندهای زیرزمینی، ساختار اعجاب انگیز طبیعت منطقه، ده ها جاذبه تاریخی و مذهبی و گویش خاص مردم نمونه کاملی از جذابیت های متنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی را در دل خود جای داده است.

سنگواره های موجود در کوه های اطراف وفس در کنار سازه های آهکی و دولومیتی که به عنوان سندی محکم حکایت از قدمت دیرین  این سرزمین 3 هزار ساله دارد، یکی از اعجاب انگیزترین کلکسیون های طبیعی در این منطقه را شکل داده است.

ماسوله در وفس کمیجان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تشبیه روستای وفس به ماسوله به خبرنگار فارس در اراک می گوید: خانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقت درختان تنها روستای بدون کولر ایران/ ماسوله مرکزی در معرض تهدید

سرقت درختان تنها روستای بدون کولر ایران/ ماسوله مرکزی در معرض تهدید