مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 10:502019-12-08بين الملل

فیسک: ریاض پشت پرده انتقال تسلیحات به سوریه بوده است


یک تحلیلگر برجسته انگلیسی با تحقیقاتی به این نتیجه رسیده که عربستان سعودی پشت پرده انتقال تسلیحات از بوسنی به «حلب» برای مقابله با دولت اسد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رابرت فیسک روزنامه نگار و تحلیلگر روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی به تأمین کنندگان سلاح در جنگ های منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط جهان اشاره کرد و به این نقطه رسید که عربستان سعودی در پشت پرده انتقال تسلیحات از بوسنی به حلب برای مقابله با دولت بشار اسد رییس جمهور سوریه بوده است.

وی مقدمه این یادداشت را با طرح این سؤال آغاز کرد که همیشه دلم می خواست بفهمم که سلاح ها از کجا می آیند و چه کسانی همدستان مشتاق جنگ هایی هستند که من شاهد آن بوده ام؟ در سال 1996، سازندگان بویینگ در عمق جنوب آمریکا، منشأ پرتاب موشکی بودند که صهیونیست ها به سمت یک آمبولانس در لبنان پرتاب کردند.

فیسک ادامه داد: در نتیجه آن حمله دو زن و چهار کودک کشته شدند.

من حتی به ایالت جورجیا آمدم و با تولیدکنندگان این موشکی که این افراد را کشت، ملاقات کردم .

وی سپس به جنگ سوریه اشاره کرد و نوشت: و در سوریه، در عمق زیرزمینی که اقامتگاههای بمباران شده النصره-القاعده در حلب، صدها خمپاره به همراه اسناد حمل و نقل آن و آموزش های کارخانه آن یافتم- قرار بود اینها علیه رژیم (بشار) اسد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیسک: ریاض پشت پرده انتقال تسلیحات به سوریه بوده است

فیسک: ریاض پشت پرده انتقال تسلیحات به سوریه بوده است