مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 09:102019-12-08اقتصادي

ورود پلیمرهای ضد قارچ و کپک به صنعت صادرات خشکبار و آجیل


محققان کشور به فرمولاسیون تولید پلیمرهای هوشمند ضد قارچ و کپک دست یافتند و با انعقاد قراردادی این محصول در بسته بندی خشکبار و آجیل صادراتی مورد استفاده قرار گرفته است؛ - چراکه به گفته مجری طرح با استفاده از این بسته بندی ماندگای محصولات تا 3 برابر افزایش می یابد.

مصطفی ناجی، مجری طرح در گفت وگو با ایسنا، تولید پلیمرهای هوشمند را از دستاوردهای این مطالعات نام برد و گفت: در این پروژه مواد پلیمری طی فرایندی به پلیمرهایی با خواص ضد باکتری، قارچ و کپک تبدیل و تولید شد.

این پلیمرهای هوشمند باعث افزایش عمر محصولات داخل بسته بندی خواهد شد و از این رو مواد غذایی بی نیاز از مواد نگهدارنده می شوند.

وی با بیان اینکه با استفاده از کامپاندرهای پلیمری خواص آنتی باکتریال به پلیمرهای تولیدی اضافه شد، خاطر نشان کرد: فرآیند آنتی باکتریال کردن این پلیمرها کاملا ارگانیک است و مواد شیمیایی حاوی نانو نقره در ساخت این پلیمرها به کار برده نشده است.

ناجی، افزایش قابلیت صادرات را از مزایای این محصول دانست و یادآور شد: تاییدیه های این محصول اخذ شده است و به راحتی می توان از این محصول برای صادرات حتی به حوزه کشورهای اتحادیه اروپا بهره برد.

مجری طرح با بیان اینکه این محصول در بسته بندی محصولات غذایی کاربرد دارد، اظهار کرد: نتایج آزمایشات انجام شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود پلیمرهای ضد قارچ و کپک به صنعت صادرات خشکبار و آجیل

ورود پلیمرهای ضد قارچ و کپک به صنعت صادرات خشکبار و آجیل