مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 11:502019-12-05اقتصادي

نقش مردم در حفاظت از محیط زیست نادیده گرفته نشود


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با تاکید بر جذب مشارکت مردم در اجرای برنامه ها گفت: نباید نقش مردم در حفاظت از محیط زیست نادیده گرفته شود.

- به گارش خبرنگار مهر ، محسن جعفری نژاد ظهر پنج شنبه در مراسم روز جهانی خاک با بیان اینکه سالانه 56 میلیارد دلار خاک کشور را از دست می دهیم اما هنوز توجه چندانی به این مسئله نمی شود، گفت: خاک حاصلخیز برای خود کفایی کشور و رونق تولید ضروری است اما ارزش واقعی خاک را هنوز در نیافته ایم.

جعفری نژاد بسطامی بابیان اینکه ایران در زمینه بیابان زایی رتبه بالایی دارد و همین موضوع موجب ناپایداری توسعه در کشور می شود، اظهار داشت: توسعه ناپایدار عواقب جبران ناپذیری دارد.

وی تخریب زیست بوم، آلودگی محیط زیست و کاهش منابع را از پیامدهای مهم ناپایداری توسعه برشمرد و گفت: این وضعیت موجب بحران آب و غذا، بحران مواد اولیه، اتمام سوخت های فسیلی، تهدید محیط و سلامت و تغییر اقلیم می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان رابطه توسعه پایدار، اقتصاد محیط زیست و جامعه را تنگاتنگ دانست و بیان کرد: رابطه دو سویه با مردم، گفتگو و آموزش و فرهنگسازی می تواند راه های خروج از وضعیت کنونی تخریب و فرسایش خاک را بگشاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مردم در حفاظت از محیط زیست نادیده گرفته نشود

نقش مردم در حفاظت از محیط زیست نادیده گرفته نشود