مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 10:102019-12-05سياسي

طب سنتی ایران و مکتوبات بجا مانده از آن ریشه در دارالحکمه ها دارد


محمدعلی ربانی در همایش طب سنتی در هند گفت که طب سنتی ایران و مکتوبات به جای مانده از آن ریشه در دارالحکمه ها و همچنین حوزه های دینی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، همایش بین المللی طب سنتی، با سخنرانی محمدعلی ربانی رایزن فرهنگی کشورمان در هند، معاون وزیر طب سنی هند و مسئولان دانشگاه اسلامی علیگر در سالن اجتماعات این دانشگاه مشهور و بین المللی هند برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش سری ویداراجش، معاون وزارت طب یونانی (طب سنتی هند) طی سخنانی ضمن تشریح سیاست های دولت در توسعه و تسهیل سازی فرایند دسترسی مردم به داروهای سنتی و مراجعه به پزشکان در این حوزه، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های این وزارتخانه توسعه و گسترش مراکز دانشگاهی و علمی طب سنتی و همچنین تبادل تجربه با سایر کشورها در این حوزه است.

وی با اشاره به سفر سال گذشته اش یه ایران و امضاء تفاهمنامه با وزارت بهداشت کشورمان، تجربه های ایران در حوزه طب سنتی را ارزنده و فرصتی جهت مبادلات علمی دانشگاهی دو کشور خواند.

طب سنتی در ایران ریشه در دارالحکمه ها و حوزه های دینی داشته است محمدعلی ربانی سخنران مراسم افتتاحیه در خصوص نسبت طب سنتی با فرهنگ در سخنانی اظهار داشت: طب سنتی که برگرفته از تجربه های بشری است جزیی از فرهنگ و سنت های فرهنگی هر جامعه بشمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طب سنتی ایران و مکتوبات بجا مانده از آن ریشه در دارالحکمه ها دارد

طب سنتی ایران و مکتوبات بجا مانده از آن ریشه در دارالحکمه ها دارد