مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 09:562019-12-04اقتصادي

رتبه 9 گلستان درکشت آبی و دیم/ در حفاظت خاک با مشکل مواجه هستیم


استاندار گلستان در پنجمین مراسم استانی بزرگداشت روز جهانی خاک گفت: در کشت های دیم و آبی با 650 هزار هکتار رتبه نهم کشور را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هادی حق شناس در پنجمین مراسم استانی بزرگداشت روز جهانی خاک که ظهر چهارشنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: زندگی بشر به سه عنصر آب، خاک و هوا مرتبط است و تفاوت اساسی کشورهای صنعتی با کشورهای نیمه صنعتی در این است که تولید کنندگان در کشورهای صنعتی با موضوع مازاد محصول روبرو هستند.

استاندار گلستان افزود: آنها به دنبال این هستند که مازاد محصولات خود را به فروش برسانند پس به دنبال بازار برای محصولات خود می گردند.

حق شناس تصریح کرد: کشورهای صنعتی با تسریع بازیافت محصولات و کاهش عمر محصول به دنبال بازار هستند.

وی با بیان اینکه امروزه موضوعات آب، هوا و خاک به موضوع چالش در کلانشهرهای کشور شده است، گفت: طی هفته گذشته بسیاری از کلان شهرهای کشور به علت مشکل آلودگی هوا با بحران روبرو شدند.

حق شناس با بیان اینکه موضوع حفظ خاک هنوز در کشور به موضوع مهم چالشی تبدیل نشده است، افزود: استان گلستان از ویژگی منحصر به فرد استقرار خاک لُس برخوردار است که می توان از آن برای مطالعات جهانی استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه 9 گلستان درکشت آبی و دیم/ در حفاظت خاک با مشکل مواجه هستیم

رتبه 9 گلستان درکشت آبی و دیم/ در حفاظت خاک با مشکل مواجه هستیم