مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 12:402019-12-03اقتصادي

گرما، عامل شیوعِ جهانی تب دنگی


گرمای جهانی عامل شیوع تب دنگی در تعداد بیشتری از کشورهای دنیاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افزایش دما در آسیا و آمریکا موجب چندین مورد شیوع شدید بیماری تب دنگی در سراسر جهان طی شش ماه گذشته شده است.

در سال 1970 تنها 9 کشور با شیوع شدید بیماری تب دنگی مواجه بودند اما این بیماری که از طریق پشه منتقل می شود و تنها در هوای گرم جان سالم به در می برد اکنون در بیش از 100 کشور جهان مشاهده می شود.

برآوردها حاکی از آن است که هر سال 390 میلیون مورد ابتلا به این بیماری رخ می دهد و به گفته کارشناسان با افزایش دمای جهانی بیماری تب دنگی به مناطق جدید نفوذ پیدا کرده است.

هرچه آب و هوا گرم تر می شود پشه های عامل بیماری تب دنگی بهتر می توانند تکثیر شوند اما اکنون این پشه ها به مناطق مرتفع همچون شهر بوگوتا که بالای سطح دریا قرار دارد راه پیدا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه گاردین، در آسیا نیز میزان شیوع بیماری قابل توجه بوده است.

در پاکستان تنها طی یک هفته در ماه اکتبر بیش از 2000 بیمار مبتلا به تب دنگی در یکی از بیمارستان های شهر راولپندی پذیرش شدند.

در دیگر کشورهای آسیایی همچون بنگلادش، تایلند، کامبوج و لائوس این بیماری شیوع داشته است و در فیلیپین وضعیت وخیم تر بوده به گونه ای که 1000 نفر از جمله صدها کودک جان خود را بر اثر آن از دست دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرما، عامل شیوعِ جهانی تب دنگی

گرما، عامل شیوعِ جهانی تب دنگی