مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 15:252019-11-27اجتماعي

162 روستای استان زنجان روی گسل قرار دارد


مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: 162 روستای استان به تعداد جمعیتی 60 هزار نفر روی گسل زلزله قرار دارد، یعنی یا روی گسل قرار دارد و یا در کنار گسل واقع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، هشتم آذرماه روز ایمنی مدارس در برابر زلزله نام گذاری شده است، از همین رو هر سال مانور سراسری زلزله در سطح مدارس کشور برگزار می شود.

 مانور سراسری زلزله با هدف کاهش خطرات ناشی از زمین لرزه، تلفات انسانی و آشنایی دانش آموزان با چگونگی مقابله با خطرات در مدارس استان زنجان برگزار شد.

در این مانور دانش آموزان با آموزش هایی از جمله نحوه صحیح پناهگیری، خروج ایمن، انتقال مصدومان و نقاط ایمن مدارس آشنا شدند.

جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانورهای زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله خیز با در نظر گرفتن امکانات طبیعی و غیر طبیعی منطقه مانور، مولفه های فرهنگی و نیروی انسانی منطقه ای که مانور در آن به اجرا در می آید، در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر است.

در مانورها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امر موجب می شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته های تجربه شده را نیز در طول زندگی و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

162 روستای استان زنجان روی گسل قرار دارد

162 روستای استان زنجان روی گسل قرار دارد