مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 08:002019-11-27پزشكي

آلودگی هوا، عامل بروز آسم و عفونت ریه در کودکان


یک فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی کودکان بابیان اینکه کودکان به دلایل مختلف بیشتر از بزرگسالان در معرض آلودگی هوا و مستعد آسیب هستند، گفت: - ایسنا/اصفهان یک فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی کودکان بابیان اینکه کودکان به دلایل مختلف بیشتر از بزرگسالان در معرض آلودگی هوا و مستعد آسیب هستند، گفت: ازجمله این دلایل تکامل نیافتن سیستم ایمنی بدن، در حال رشد بودن سیستم عصبی و در حال رشد بودن ریه کودکان است.

مجید کیوان فر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ریه کودکان تا حدود سن هشت سالگی در حال رشد است، این درحالی است که کودکان زمان بیشتری نسبت به بزرگسالان در معرض آلودگی هوا هستند و حجم تبادل هوا در ریه کودکان نسبت به وزن آن ها تقریباً 50 درصد بیشتر از بزرگ سالان است.

وی افزود: آسیب اصلی آلودگی هوا ناشی از یون های آزاد و آسیب اکسیداتیو در بافت های مختلف بدن است، این آسیب ها منجر به التهاب می شود و در بافت های ملتهب آسیب های جدی رخ می دهد.

علاوه بر آن فلزات سنگین موجود در هوای آلوده مانند سرب و مواد ناشی از احتراق ناقص مثل یون های سولفور به روش های مختلف به سیستم ایمنی و سیستم عصبی انسان آسیب می زنند.

شروع تأثیرات آلودگی هوا از دوران جنینی عضو هیئت مدیره انجمن علمی ریه کودکان بابیان اینکه تأثیرات آلودگی هوا از دوران جنینی شروع می شود، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا، عامل بروز آسم و عفونت ریه در کودکان

آلودگی هوا، عامل بروز آسم و عفونت ریه در کودکان