مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 21:002019-11-22حوادث

چندهمسری راه حل ازدیاد نسل جوان فاقد همسر نیست


با معضلی به نام ازدیاد نسل جوان فاقد همسر مواجه هستیم و می خواهیم با موضوع چندهمسری آن را حل کنیم که این راه حل شدنی نیست.

- ایسنا/لرستان یک جامعه شناس گفت: با معضلی به نام ازدیاد نسل جوان فاقد همسر مواجه هستیم و می خواهیم با موضوع چندهمسری آن را حل کنیم که این راه حل شدنی نیست.

فرهاد طهماسبی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه چندهمسری موضوعی چندبعدی است و با این مسئله نمی شود به صورت یک بعدی برخورد کرد، افزود: اینکه شرع اجازه می دهد مردی چند همسر داشته باشد و شرایطی برای آن در نظر گرفته است این موضوع به تنهایی مجوزی برای چندهمسری نیست بلکه آن را به لحاظ احکام الهی مجاز کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط فکری، اجتماعی، فرهنگی از همه مهم تر شرایط اقتصادی در حال حاضر به طور عمومی مهیای پذیرش این پدیده نیست، ادامه داد: از طرفی گسترش آسیب های اجتماعی در روش های پنهانی و امکان انجام عقدهای موقت برای مردان و حتی داشتن روابط غیرمتعارف بدون ایجاد مسئولیت سبب شده است که چندهمسری به صورت قانونی و شرعی کمتر موردتوجه قرار گیرد و از طرف دیگر عدم پذیرش موضوع به لحاظ عرفی به ویژه نزد بانوان که بشدت با داشتن (هوو) و رقیب مخالف هستند و مردان نیز شرایط اداره کردن دو یا چند زندگی را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چندهمسری راه حل ازدیاد نسل جوان فاقد همسر نیست

چندهمسری راه حل ازدیاد نسل جوان فاقد همسر نیست