مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 07:302019-11-18سياسي

کوهکن: مجلس جای ناسزاگویی نیست


یک نماینده اصول گرای مجلس با اشاره به دیکتاتور خواندن رییس مجلس از سوی یکی از نمایندگان تاکید کرد که نسبت های ناروا و ادبیات نامتعارف در تراز نمایندگی نیست و مجلس هم جای ناسزاگویی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن کوهکن با اشاره به اظهارات روز گذشته نصرالله پژمان فر در مجلس گفت: انتساب صفت دیکتاتور به رییس مجلس نسبت ناروایی است که با هیچ یک از اصول تقنین در قانون اساسی انطباق نداشته و در مقام تصمیم گیری جمعی امکان تحقق ندارد.

وی با بیان این که مجلس جای ناسزگوایی نیست گفت: اعمال حاکمیت از طریق دستگاه اجرایی صورت می گیرد؛ نظام مالی و اداری در اختیار رییس جمهور است.

روسای مجالس هم با توجه به مکانیزم قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس اساسا امکان انشای حکم ندارند.

بنابراین نسبت ناروایی که یکی از نمایندگان مجلس به رییس قوه مقننه داد با اخلاق سازگاری نداشته و برداری فردی و نامتعارف است که جایگزین نقد شده است.

کوهکن یادآور شد: بهترین ملاک برای سنجش رفتار روسای مجلس در ادوار گوناگون است که خودمان را جای آنها بگذاریم و ببینم اگر ما جای آنها بودیم چگونه عمل می کردیم.

وی با اشاره به الحاق انحصارگرایی از سوی عده ای نسبت به جلسه سران قوا و نمایندگان قوه مقننه در این جلسه تصریح کرد: در جلسه سران قوا تنها رییس مجلس حضور ندارد بلکه رییس مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهکن: مجلس جای ناسزاگویی نیست

کوهکن: مجلس جای ناسزاگویی نیست