مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 10:052019-11-16بين الملل

هشدار وزیر منصور هادی درباره سرایت جنگ قدرتِ سعودی و امارات به «المهره»


وزیر کشور دولت مستعفی یمن با انتقاد از عملکرد سعودی ها در استان المهره، درباره احتمال تکرار سناریوی عدن و جنگ قدرت بین عربستان و امارات در این استان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد المیسری معاون نخست وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی یمن با انتقاد از عملکرد نیروهای سعودی در استان المهره در شرق یمن درباره تکرار سناریوی کودتای عدن هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه خبری الجزیره ، المیسری با ایراد سخنانی در نشستی که در شهر العیضه با چهره ها و شیوخ عشایر المهره داشت، عملکرد عربستان در این استان را منفی خواند و خواستار اصلاح آن شد.

وزیر منصور هادی هشدار داد حضور نیروهای ائتلاف در المهره می تواند منشا مشکلات در این استان آرام و باثبات شود و احتمال تکرار تجربه کودتای عدن در این استان همجوار با عمان وجود دارد.

المیسری با اشاره به ناراحتی عربستان سعودی از سفر اخیر وی با صالح الجیبوانی وزیر حمل و نقل یمن به استان المهره، گفت: آیا این قابل تصور است که همسایه شما بیاید و بگوید در خانه خود چه می کنی؟ این مصیبت است.

از اواخر سال 2017 مخالفت ها با اشغالگری ائتلاف سعودی در المهره شروع شد.

با تسلط عربستان و امارات بر زیرساخت های حیاتی مثل فرودگاه، بنادر و گذرگاه های مرزی المهره و دیگر تشکیل نیروهایی وفادار به خودشان در خارج از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزیر منصور هادی درباره سرایت جنگ قدرتِ سعودی و امارات به «المهره»

هشدار وزیر منصور هادی درباره سرایت جنگ قدرتِ سعودی و امارات به «المهره»