مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 08:252019-11-16اقتصادي

سه چهارم ونیز زیر آب رفت + عکس


شهر تاریخی و گردشگری ونیز که با شدیدترین سیل در 50 سال اخیر روبه رو شده است شاهد زیر آب رفتن و صدمه دیدن بسیاری از جاذبه های تاریخی، هنری و گردشگری خود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از واشنگتن پست، ونیز که از سال 1987 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای توریستی جهان در پی شدیدترین سیل در 50 سال اخیر حالا با زیر آب رفتن مهم ترین آثار تاریخی و هنری خود مواجه شده است.

سطح مد آب که به بیش از 194 سانتی متر رسیده است، موجب شده 85 درصد از ونیز کاملا شسته شود و با صدمه زدن به خانه ها، مغازه ها، زیرساخت ها و .

صدها میلیون دلار خسارت به بار آورده است.

مسئولان ایتالیایی بروز این حادثه در ونیز را ناشی از اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی و بالاآمدن سطح آب اقیانوس ها و رودخانه هایی که به این شهر می رسند دانسته اند و شهردار ونیز هم در صفخه توییتر خود عنوان کرده این شهر زیبا و تاریخی حالا به زانو درآمده است.

شاید مهم ترین قسمت شهر ونیز میدان اصلی و تاریخی سن مارکو است که سالانه میلیون ها نفر توریست از آن بازدید می کنند.

تنها راه رسیدن به میدان تاریخی سن مارکو از طریق آب است و به همین دلیل این قسمت یکی از پرترافیک ترین مسیرهای عبور قایق هاست؛ میدانی که حالا به استخری تبدیل شده و بر اساس دستور شهردار ونیز به دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه چهارم ونیز زیر آب رفت + عکس

سه چهارم ونیز زیر آب رفت + عکس