مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 05:462019-11-16پزشكي

خشونت خانگی، علل و راهکار درمان


خشونت خانگی آسیب اجتماعی شایع و ناپسندی است که اغلب به صورت پنهان و در مواردی هم به صورت آشکارا اتفاق می افتد و در درازمدت اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر سلامت خانواده دارد.

- ایسنا/اصفهان یک کارشناس ارشد روانشناسی گفت: خشونت خانگی آسیب اجتماعی شایع و ناپسندی است که اغلب به صورت پنهان و در مواردی هم به صورت آشکارا اتفاق می افتد و در درازمدت اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر سلامت خانواده دارد.

مهرنوش احتشامی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: علاوه بر عوارض ناخوشایند جسمانی، خشونت خانگی آثار روانی ویرانگری برای قربانیان خشونت و سایر اعضای خانواده ایجاد می کند.

وی افزود: در تمام ادیان و به ویژه در دین اسلام هر نوع خشونت و آزار نسبت به زن نهی شده و به جای خشونت، بر محبت و گذشت نسبت به زنان تأکید شده است.

این کارشناس ارشد روانشناسی مرکز بهداشت شماره یک اصفهان به همسر آزاری اشاره کرد و گفت: همسر آزاری می تواند به صورت آزار جسمانی، رفتاری، روان شناختی و یا آسیب های دیگر اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: آزار جسمانی به شکل هل دادن، کتک زدن، سیلی، مشت یا لگدزدن به همسر یا بستن دست و پای وی، تهدید و ترساندن همسر، جلوگیری از مراجعه همسر به پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی، انتقاد مکرر از همسر و مقایسه کردن وی با دیگران، سرزنش کردن همسر و مسخره کردن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت خانگی، علل و راهکار درمان

خشونت خانگی، علل و راهکار درمان