مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 04:572019-11-14پزشكي

با این دمنوش پاییزی از دردهای سیاتیک در امان باشید


مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دمنوش گل رزاعی، خاصیت مسکن داشته و مصرف آن با سرکه به مدت 40 روز برای دردهای سیاتیک و نقرس بسیار اثربخش است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دمنوش گل رزاعی، خاصیت مسکن داشته و مصرف آن با سرکه به مدت 40 روز برای دردهای سیاتیک و نقرس بسیار اثربخش است.

محسن پویان، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: گل راعی یک گیاه دارویی است که به نام های هوفاریقون، چای کوهی، هزار چشم، داذی رومی، قوریون، علف چای و گل شهناز استفاده می شود.

وی افزود: طبیعت گیاه بسیار گرم و خشک بوده و استفاده موضعی از عصاره گیاه برای التیام زخم اثرات بسیار مفیدی دارد، قابض و ضدعفونی کننده مجاری ادرار است.

این پژوهشگر با بیان اینکه این گیاه نیرودهنده و هضم کننده غذا و صفرابر بوده و برای التیام دردهای میگرنی مفید است، تصریح کرد: برای درمان جراحات سوختگی اثرات مفیدی دارد، خاصیت ضدانگل داشته و برای دفع اخلاط مفید بوده و ترشح ادرار را زیاد می کند.

پویان با بیان اینکه این گیاه برای در بیماری های صرع و هیستری مفید بوده و تسکین دهنده اعصاب است، بیان کرد: دم کرده دو گرم از آن در یک لیوان آب جوش برای رفع بی اختیاری ادرار مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با این دمنوش پاییزی از دردهای سیاتیک در امان باشید

با این دمنوش پاییزی از دردهای سیاتیک در امان باشید