مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 16:212019-11-12اقتصادي

پیش بینی برداشت 9 هزار تن وش پنبه از سطح مزارع شهرستان سرخس


با افزایش سطح زیر کشت پنبه در شهرستان سرخس، پیش بینی می شود 9 هزار تن وش پنبه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی سرخس با بیان اینکه سرخس یکی از قطب های تولید پنبه به لحاظ کمی و کیفی ومقام دوم تولید این محصول در استان است ،گفت: شرایط آب وهوایی و باران های به موقع دربهار امسال موجب افزایش 500 هکتاری سطح زیر کشت این محصول در شهرستان شده است.

محمد علی رهنما افزود: با آموزش های ترویجی ومدیریت کشاورزان در مزارع، پیش بینی برداشت بیش از 9 هزارتن وش پنبه ، از سطح سه هزار هکتار اراضی شهرستان دور از انتظار نیست.

وی سطح عملکرد پنبه را در هر هکتار ، 3 تا 4 تن اعلام کرد و افزود:از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان کیفیت بخشی بذر های موجود است که در این خصوص بذرهای ساجدی ،ارمغان ،ورامین ،خورشید ،شایان و خرداد را در مزارع الگویی مقایسه ارقام کشت نمودیم ،که بزودی نتایج تحقیقاتی ومرغوبیت بذرها با توجه به شرایط محیطی واقلیمی سرخس شناسایی و اطلاع رسانی می شود.

وی در خصوص نوسان قیمت وش پنبه که هم اکنون بصورت علی الحساب از کشاورز خریداری می شود ومورد اعتراض پنبه کاران منطقه است، اظهار داشت:بعد از اعلام قیمت 4 هزار و ششصد تومانی دولت برای هر کیلو وش پنبه، هم اکنون شرکت سبز ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 9 هزار تن وش پنبه از سطح مزارع شهرستان سرخس

پیش بینی برداشت 9 هزار تن وش پنبه از سطح مزارع شهرستان سرخس