مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 08:472019-11-11اقتصادي

نقشی از عشق بر تار و پود هنر


فرش بافی در استان آذربایجان غربی قدمتی هزارساله دارد و هنوز زیراندازهای دستباف زنان و مردان کرد مورد توجه هنردوستان جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرش دستباف براساس شواهد تاریخی، صنعت دستی آمیخته با هنرمندی مردم ایران زمین است که قدمتی بالغ بر 2 هزار و 500 سال دارد.

تارو پودی که از انگشتان دست سرچشمه می گیرد و هنری که با هماهنگی دست و چشم و تلفیق رنگ و کلاف های نخ و البته ذوق و سلیقه بافنده چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند.

مهاباد یکی از شهرستان های جنوب آذربایجان غربی هم در این قدمت دیرینه سهم چشمگیری دارد و با تولید سالانه دوهزارمترمربع فرش افشان یکی از قطب های تولید این فرش به شمارمی رود.

سه نوع فرش در مهاباد تولید می شود که تابلو فرش با 50 درصد، فرش هوشیار (افشار) با 30 درصد و فرش درشت بافت افشان با 20 درصد به ترتیب بیشترین فراوانی تولیدات فرش این شهرستان را تشکیل می دهد.

رییس اتحادیه بافندگی فرش دستباف مهاباد میگوید: سالانه بیش از 5 هزار متر مربع فرش دست بافت در کارگاه های قالی بافی این شهرستان مهاباد تولید می شود.

چیا قربانی اقدم می افزاید: استقبال خوب خریداران فرش شهرهای مختلف از محصولات بافندگان فرش این شهرستان و سودآوری مطلوب از صادرات فرش های دستباف موجب این افزایش تولید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشی از عشق بر تار و پود هنر

نقشی از عشق بر تار و پود هنر