مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 08:432019-11-10دانش

اختراع دستگاه بیوگاز به عنوان اولین دستگاه ایرانی در مازندران


یک دانشجوی مخترع مازندرانی از انجام پروژه های فاضلاب انسانی در دانشگاه مازندران به وسیله دستگاه بیوگاز به عنوان اولین دستگاه بیوگاز ایرانی خبر داد.

- ایسنا/مازندران یک دانشجوی مخترع مازندرانی از انجام پروژه های فاضلاب انسانی در دانشگاه مازندران به وسیله دستگاه بیوگاز به عنوان اولین دستگاه بیوگاز ایرانی خبر داد.

محمد فاضل حاجی اندواری در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فکر انجام دادن پروژه های فاضلاب انسانی در دانشگاه مازندران که به صورت مرکزی در جمع آوری می شود هستیم تا بتوانیم شاهد اولین نیروگاه بیوگاز ایرانی باشیم.

وی تصریح کرد: این دستگاه شامل چند مرحله است که در مرحله نخست توسط خرد کن ها اندازه ذرات به صورت کوچک در آمده و در مرحله دوم با آب مخلوط می شود.

این دانشجوی مخترع مازندرانی با اشاره به اینکه در مرحله سوم توسط یک مخزن استراحت به حجم مورد نظر می رسد، گفت: بعد از آزمایش های فیزیکی و شیمیایی نمونه برداری از مخزن استراحت انجام می شود، قبل از انجام این روند وارد رآکتور اصلی شده و به صورت هضم بی هوازی مواد آلی درون خوراک را تجزیه می کند چراکه فرآیند هوازی و باکتری های بی هوازی شرایط رشدشان فراهم می شود و از مواد تغذیه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع دستگاه بیوگاز به عنوان اولین دستگاه ایرانی در مازندران

اختراع دستگاه بیوگاز به عنوان اولین دستگاه ایرانی در مازندران