مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 14:282019-11-08بين الملل

روسیه: گام اخیر ایران تهدیدی برای نظام عدم اشاعه هسته ای نیست


وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که کاهش تعهدات برجامی ایران، هیچ گونه تهدیدی برای نظام عدم اشاعه هسته ای نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که اقدام اخیر ایران مبنی بر کاهش تعهدات خود ذیل توافق جامع هسته ای 2015 با قدرت های جهانی هیچ تهدیدی را علیه نظام عدم اشاعه هسته ای روا نمی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن روحانی روز سه شنبه در بخشی از سخنرانی اش در مراسم افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی با اعلام آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و با اشاره به اقدامات ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود اظهار کرد: من امروز به سازمان انرژی اتمی می گویم که از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارد، البته پیشاپیش به 1+4 اعلام می کنم که فعالیت ما با نظارت آژانس انرژی اتمی خواهد بود.

گام چهارم ما مانند سه گام دیگر قابل بازگشت است و اگر آن ها به تعهدات خود در اول ژانویه 2017 بازگردند ما هم به این تاریخ برمی گردیم.

وی ادامه داد: طبق برجام 1044 سانتریفیوژ در فردو داریم که قرار بود آن ها بچرخند اما به آن ها گاز تزریق نکنیم اما از فردا گازدهی را در فردو آغاز می کنیم.

ما حساسیت های طرف مقابل را می دانیم و همچنین می دانیم که ممکن است آن ها سروصدا کنند اما هر وقت آن ها به تعهدات خود عمل کردند این گام ما قابل بازگشت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: گام اخیر ایران تهدیدی برای نظام عدم اشاعه هسته ای نیست

روسیه: گام اخیر ایران تهدیدی برای نظام عدم اشاعه هسته ای نیست