مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 08:232019-11-08حوادث

انرژی گسل میانه هنوز تخلیه نشده/احتمال وقوع زلزله های بزرگتر منتفی نیست


رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از احتمال آزاد شدن تدریجی انرژی موجود در بافت زمین محل رخداد زلزله میانه و احتمال وقوع لرزه های بزرگتر خبر داد.

- علی بیت اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زلزله میانه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: زلزله در ساعت 2:17 بامداد امروز با بزرگای 5.

9 ریشتر بین دو شهر سراب و میانه در آذربایجان شرقی حوالی شهرهای ترک و ترکمنچای رخ داد که برخی مراجع جهانی بزرگی این زمن لزره را 6 ریشتر دانسته اند.

وی ادامه داد: با توجه به خصوصیات تکنونیکی منطقه، پس لرزه هایی هم در این محل رخ داده که در حال حاضر تعداد آنها به بیش از 15 پس لرزه نسبتا مؤثر رسیده و پس لرزه های خرد دیگری هم وجود داشته است.

بیت اللهی افزود: وضعیت بافت زمین در منطقه محل زلزله شامل سنگ های آذرین با ویژگی تُرد و شکننده است؛ به نحوی که زمین لرزه در چنین بافتی معمولا در اثر تجمع انرژی مقاومت بالایی دارند و وقتی به مرز شکنندگی می رسند، زلزله های بزرگتری را ایجاد می کنند.

بنابراین، این زلزله در دسته زلزله های مؤثر طبقه بندی می شود.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآور شد: این زلزله از نظر زمین شناختی، در بین دو گسل فعال تبریز در سمت جنوب و جنوب غربی منطقه تا شمال آن و نیز گسل اُزگوش شهر سراب در شرق این منطقه، قرار گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی گسل میانه هنوز تخلیه نشده/احتمال وقوع زلزله های بزرگتر منتفی نیست

انرژی گسل میانه هنوز تخلیه نشده/احتمال وقوع زلزله های بزرگتر منتفی نیست