مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 07:572019-11-05سياسي

چهارباغ، در گذرِ زمان


چهارباغ، در دوره شاه عباس اول به عنوان یک محور ارتباط شهری ساخته شد و چون اصفهان، شهری خشک و کم آب بود، اطراف این محور، باغ های زیادی طراحی شد تا سوای عملکرد عبوری، - ایسنا/اصفهان چهارباغ، در دوره شاه عباس اول به عنوان یک محور ارتباط شهری ساخته شد و چون اصفهان، شهری خشک و کم آب بود، اطراف این محور، باغ های زیادی طراحی شد تا سوای عملکرد عبوری، برای شاه و مردم، کارکرد تفریحی هم داشته باشد.

جهانگردها، به کرات در منابع مختلف درباره چهارباغ و بناهای پیرامون آن نوشته اند.

این خیابان در روزهای خاصی قُرق می شد تا همسران شاه بتوانند از آن گذر کنند و وقتی ولی محمدخان فرمانروای ترکستان به اصفهان آمد، برای او در چهارباغ جشن آب پاشان را برگزار کردند.

گفته شده که مردم با پرداخت یک وجه مختصر می توانستند از باغ هایی که ملک مقامات بود دیدن کنند و این اوضاع تا زمان ناصرالدین شاه برقرار بود.

بعدازاینکه ظل السلطان به دلایلی دستور تخریب آن بناها را صادر و درخت های چهارباغ را اره کرد، خواهرش نیز باغات پیرامون چهارباغ را به خاطر پرداخت قرض به بانک های روسی فروخت و چهارباغ تغییر کرد.

در دوره پهلوی اول و دوم، به خاطر موقعیت مکانی مهم چهارباغ، سینماها، تماشاخانه ها و هتل هایی در آن تأسیس و این اقدامات موجب جذب مردم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارباغ، در گذرِ زمان

چهارباغ، در گذرِ زمان