مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 04:472019-11-05اجتماعي

جاده های یزد تن 7 یوز آسیایی را بلعیدند


کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازتلف شدن تاکنون هفت قلاده یوز آسیایی در جاده های این استان، اظهار کرد: این در حالی است که کل جمعیت یوزپلنگ آسیایی در جهان کمتر از 50 قلاده برآورد می شود.

- ایسنا/یزد کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازتلف شدن تاکنون هفت قلاده یوز آسیایی در جاده های این استان، اظهار کرد: این در حالی است که کل جمعیت یوزپلنگ آسیایی در جهان کمتر از 50 قلاده برآورد می شود.

موسی شمسایی با اشاره به عوامل انسانی تهدیدکننده گونه های جانوری، یکی از مهمترین این عوامل را راه سازی های نامناسب ذکر و در این باره تصریح کرد: هر ساله تعداد زیادی از گونه های حیات وحش به ویژه بعضی از حیوانات در معرض خطر انقراض، در جاده ها تلف می شوند به طوری که تنها در مورد تلف شدن یوز آسیایی در جاده های یزد تاکنون هفت مورد گزارش ثبت شده و این رقم وقتی فاجعه آمیزتر می شود که بدانیم کل جمعیت یوزپلنگ آسیایی در جهان کمتر از 50 قلاده برآورد می شود.

وی می گوید: به راحتی با جانمایی درست و شناسایی کریدورهای حیات وحش و ایجاد پل های روگذر برای حیوانات می توان مانع چنین اتفاقات ناگوار شد چرا که در غیر این صورت می توانیم مسبب نابودی یک گونه مهم در حیات وحش برای همیشه باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده های یزد تن 7 یوز آسیایی را بلعیدند

جاده های یزد تن 7 یوز آسیایی را بلعیدند