مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 08:102019-11-04سياسي

سکه های 2500 ساله به موقوفات گنجینه رضوی پیوست


مجموعه دار مشهدی مجموعه ای از سکه های تاریخی نادر را وقف موزه آستان قدس رضوی کرد که سکه طلای 2500 ساله و سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) نمونه ای از نوادر این مجموعه است.

- مجموعه دار مشهدی مجموعه ای از سکه های تاریخی نادر را وقف موزه آستان قدس رضوی کرد که سکه طلای 2500 ساله و سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) نمونه ای از نوادر این مجموعه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، محمدتقی صفار کارشناس سکه های پیش از اسلام در دیدار با رییس سازمانکتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، حدود 200 سکه از دوره های مختلف تاریخی را وقف موزه آستان قدس رضوی کرد.

محمدتقی صفار تصریح کرد: این سکه در ضراب خانه سارد ضرب و بر روی آن تصویر شاه هخامنشی در حالیکه نیزه و کمان به دست دارد، ترسیم شده است.

سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) ضرب اصفهان در سال 203 هجری، سکه های طلای ساسانی متعلق به دوره شاهپور اول و بهرام دوم، سکه های طلای سربداران و ملوک هرمز و سکه های طلای فاطمیون، ایلخانان و رومی ها از سکه های این مجموعه است.

وی همچنین در ارتباط با سکه های نقره این مجموعه اظهار داشت: در این مجموعه سکه های نقره از دوره های اموی، عباسی، طاهری، آل بویه، سامانی، شدادیان، آل زیار، ایلخانان مغول، تیموریان، آق قویونلو، قراقویونلو، مرعشیان طبرستان، صفویان، افشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکه های 2500 ساله به موقوفات گنجینه رضوی پیوست

سکه های 2500 ساله به موقوفات گنجینه رضوی پیوست