مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 06:182019-11-03دانش

تولید پلیمرهای کاربردی در صنعت پزشکی با فناوری نانو


محققان دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید پلیمرهایی شدند که در صنعت پزشکی کاربرد دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یاسین کیخا، مجری طرح تهیه نانوکامپوزیت پلی بوتیلن سوکسینات سولفونه/نانوذره کربنی و مطالعه رسانش الکتریکی و زیست تخریب پذیری آن با بیان این که این پروژه با راهنمایی دکتر مهدی رفیع زاده انجام شده است، گفت: امروزه این امکان فراهم شده که پلیمرهایی با خواص طراحی شده، برای کاربرد در زندگی بشر سنتز شوند.

وی با بیان اینکه هر چند اکثر پلیمرهای مرسوم، تخریب پذیر نبوده و مسئله آلودگی آن ها برای قرن ها باقی می ماند، ادامه داد: در واقع، مواد مشتق شده از طبیعت، به دشمن طبیعت تبدیل می شوند.

این موضوع موجب توسعه قابل توجه بازار بیوپلاستیک ها شده؛ به گونه ای که این محصولات، سالانه رشد 30 درصدی را در بازار پلاستیک تجربه می کنند.

مجری طرح با بیان اینکه بیوپلاستیک ها در صنایع بسته بندی، کشاورزی و برخی محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند، خاطرنشان کرد: زمینه دیگر برای بکارگیری پلیمرهای زیست تخریب پذیر، پلیمرهای بیوپزشکی هستند؛ این پلیمرها برای تولید اقلام مصرفی پزشکی (یعنی سرنگ، کیسه خون و دستکش جراحی)، برای عمل جراحی (یعنی مواد بخیه، چسب و مسدودکننده)، استفاده های دارویی (یعنی ماتریس های کاشتنی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پلیمرهای کاربردی در صنعت پزشکی با فناوری نانو

تولید پلیمرهای کاربردی در صنعت پزشکی با فناوری نانو