مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 08:432019-11-02اقتصادي

هوشمندسازی شهرها به یک شعار یا دکور تبدیل نشود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه راه حل مشلات شهری هوشمندسازی شهرها است، اظهار کرد: هوشمندسازی نباید به یک شعار، دکور و یا موضوع ویترینی تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز (شنبه) در پنل تخصصی شهر هوشمند که در حاشیه مراسم جایزه جهانی خشت طلایی برگزار شد با بیان این که شهر چیزی جز مردم نیست و باید اساس کارها حل مشکلات مردم باشد، گفت: شهرنشینی در دنیا در حال افزایش است و پیش بینی می شود در 2050 در ایران رشد شهرنشینی به بیش از 80 درصد برسد.

وی با بیان این که کلانشهرها در حال بزرگتر شدن هستند و مشکلات آنها نیز افزایش می یابد، ادامه داد: این روزها پروفسور بالتازای مشکلات نیز، حوزه آی تی سی شده است و راه حل مشکلات، هوشمند سازی شهرها است.

آذری جهرمی با بیان این که هوشمند سازی نباید به یک شعار یا دکور برای برخی مسوولان تبدیل شود، گفت: تبدیل شدن هوشمند سازی به شعار و یک موضوع ویترینی در واقع ضایع کردن اصل مطلب است چرا که امروز بدون هوشمندسازی نمی توان کلانشهرها را اداره کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر شهرداری ها با استفاده از کلان داده ها، نتوانند مسیر حرکتی شهروندانشان را در صبح حدس بزنند که از چه مسیری به چه منطقه ای می روند تا براساس آن برنامه ریزی کنند و یا میزان آلودگی تولید شده ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوشمندسازی شهرها به یک شعار یا دکور تبدیل نشود

هوشمندسازی شهرها به یک شعار یا دکور تبدیل نشود