مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 08:262019-10-30پزشكي

واکسن آنفلوانزا تاثیری در پیشگیری از سرماخوردگی ندارد


استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: واکسن آنفلوانزا فقط در مقابل ابتلا به آنفلوانزاهای خطرناک و مرگبار ایمنی ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هوشنگ ساغری، افزود: برخی از مردم سرماخوردگی را با آنفلوانزاهای خطرناک و مرگبار اشتباه می گیرند و تصور می کنند اگر کسی واکسن آنفلوانزا را بزند، دیگر نباید مبتلا به این بیماری ها شود که این تصور اشتباه است.

واکسن آنفلوانزا فقط در مقابل ابتلا به آنفلوانزاهای خطرناک و مرگبار ایمنی ایجاد می کند و تاثیری در پیشگیری از سرماخوردگی فصلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزاهای برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در افراد و گروه های پرخطر است، ادامه داد: افراد و گروه های پرخطر شامل کودکان زیر 5 سال، بانوان باردار، بیمار مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی، کبدی و قلبی و افراد مسن هستند که توصیه شده است حتما واکسن آنفلوانزا را بزنند و زدن واکسن از بروز مرگ در این افراد بر اثر ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری می کند و ابزار دیگری در این زمینه نمی تواند جای واکسن را بگیرد.

ساغری با تاکید بر ضرورت افزایش اطلاع رسانی و آموزش به مردم در زمینه ضرورت زدن واکسن آنفلوانزا، اظهار کرد: بعضا توصیه شده است که واکسن در دو نوبت یکی ابتدای پاییز و یکی هم در ابتدای بهار تزریق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آنفلوانزا تاثیری در پیشگیری از سرماخوردگی ندارد

واکسن آنفلوانزا تاثیری در پیشگیری از سرماخوردگی ندارد