مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 08:032019-10-23پزشكي

دو سرطان شایع زنان؛ از علائم تا پیش گیری


یک جراح و متخصص زنان، سرطان پستان و دهانه رحم را به ترتیب شایع ترین سرطان ها در بین زنان برشمرد و عدم آگاهی بخشی و مراجعه به پزشک را از علل شیوع این بیماری ها دانست.

- دکتر فهیمه قانعی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شیوع سرطان، 27 نفر در صد هزار نفر است ، گفت: سرطان پستان نوعی سرطان است که از بافت پستان آغاز می شود و خود را با علائم تغییر در حجم توده و شکل سینه، ترشح مایع و فرورفتگی در پوست یا پوسته شدن قسمتی از پوست آن بروز می کند و در صورت گسترش سرطان به بافت های دیگر، درد استخوانی، تورم غدد لنفاوی، تنگی نفس و زردی را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مردان نیز در معرض این سرطان قرار دارند ، افزود: تنها 5 تا 10 درصد این سرطان ارثی است و عواملی چون چاقی، عدم فعالیت بدنی، مصرف الکل، پرتودرمانی، اولین قاعدگی در سنین پایین و سابقه فامیلی از دیگر ریسک فاکتورهای سرطان سینه در بین زنان است.

این جراح و متخصص زنان تشخیص به موقع در مراحل اولیه سرطان را، عاملی بسیار مهم در روند درمان دانست و اضافه کرد: در زنان 50 تا 74 سال، غربالگری از طریق ماموگرافی و به صورت دو سال یک بار و معاینه توسط پزشک در زنان 40 سال به بالا، به صورت سالیانه صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو سرطان شایع زنان؛ از علائم تا پیش گیری

دو سرطان شایع زنان؛ از علائم تا پیش گیری