مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 07:252019-10-23سياسي

گنجینه تن پوش های ایل سنگسر و تمدنی در میانه جنگل و کویر


هر ملتی برای ادامه حیات خود و حل نشدن در سایر تمدن ها نیازمند تولید علم است، علمی که ریشه در فرهنگ و تمدن آن سرزمین دارد.

- بی شک کشور و ملت بزرگی چون ایران که ریشه در عمق تاریخ و تمدن بشر دارد، برای تامین نیاز و ارضای سلایق مردم خود به اندازه کافی طرح، سبک و مدل های زیبا دارد که طراحان و تولیدکنندگان برای پاسخ به سلایق گوناگون و به روزکردن طرح، سبک و مُد پوشاک و لباس های تولیدی خود از آنها بهره گیرند.

کافی است از این دست میراث های معنوی به جا مانده در جای جای ایران شناخته شده و از طریق رسانه های مختلف به صورت فراگیر معرفی گردند تا اهل فن، نخبگان و بنگاه های تولیدی با این پتانسیل عظیم آشنا گردیده، ایده بگیرند و با تکیه برآن، نه تنها نیاز کشور خود را برآورده ساخته بلکه با معرفی آن به دنیا، مردم سایرکشورها را نیز به فرهنگ و تولیدات این سرزمین متمایل کنند.

پوشاک هر قوم در اصل معرف شخصیت و هویت فرهنگی آن ملت بوده و نشانگر علاقه به آداب و رسوم و نهایتاً استقلال سیاسی و اقتصادی آن جامعه است.

پوشاک سنتی که در مجموعه ای از کفش، لباس، کلاه و همچنین زیورآلات و جواهرات محلی خلاصه می شود، گنجینه پر ارزشی است که هر ملتی وظیفه دارد در نگهداری و حفظ و سپردن تام و تمام آن به نسل های بعدی تمامی سعی و اهتمام خویش را به کار ببندد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه تن پوش های ایل سنگسر و تمدنی در میانه جنگل و کویر

گنجینه تن پوش های ایل سنگسر و تمدنی در میانه جنگل و کویر