مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 05:342019-10-21اقتصادي

وقتی نبود صنایع تبدیلی پای کشاورزی را لنگ می کند


استان کردستان به لحاظ وضعیت آب و هوایی و اقلیم موجود، از پر پتانسیل ترین استان های کشور برای تولید محصولات کشاورزی و دامی است، اما نبود صنایع تبدیلی پای کشاورزی را برای ادامه راه و رونق تولید لنگ کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود اهمیت ارتباط تنگاتنگ صنعت و کشاورزی، در استان هایی همانند کردستان که در بخش کشاورزی و تولید برخی محصولات خاص به عنوان قطب مطرح هستند، هنوز ارتباط مطلوبی بین صنعت و کشاورزی وجود ندارد و در این زمینه غفلت شده است.

این در حالی است که بخش عمده اقتصاد کردستان به کشاورزی وابسته است و هر تلاشی در بهبود وضعیت درآمدی کشاورزی موجب رونق اقتصادی استان می شود.

بر همین اساس لزوم صنعتی شدن واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی، افزایش میزان صادرات و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی از ضرورت های بخش کشاورزی در استان کرد است که باید به آن توجه شود.

در این راستا خبرنگاران استان کردستان امروز، 29 مهرماه از شرکت مجتمع کشت و صنعت خرمدشت کردستان به عنوان تنهاترین واحد صنایع تبدیلی استان کردستان بازدید کردند.

با ورود به شهرک صنعتی شهرستان دهگلان و دیدن صف انتظار ماشین های سبک و سنگین حامل گوجه فرنگی به راحتی توانستیم آدرس این کارخانه را پیدا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی نبود صنایع تبدیلی پای کشاورزی را لنگ می کند

وقتی نبود صنایع تبدیلی پای کشاورزی را لنگ می کند