مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 07:392019-10-19بين الملل

رسانه ها نسبت به ادبیات فارسی بی اعتنا شده اند


یک روزنامه نگار باسابقه درباره ی ادبیات رایج در رسانه های کشور، با اعتقاد بر اینکه وضعیت نظم و نثر زبان فارسی در رسانه های مکتوب و غیرمکتوب، - رسانه های تصویری و شنیداری، سایت ها و پایگاه های خبری بسیار نابهنجار است، همچنین مهم ترین مساله که به باور او بیشتر در شبکه های اجتماعی هم دیده می شود، نبود زبان پالایش شده دستور زبان فارسی و داشتن رسم الخط معین است.

مینو بدیعی در گفت وگو با ایسنا درباره ی وضعیت این روزهای ادبیات فارسی (زبان مرجع) در رسانه ها اظهار کرد: من از گذشته نه چندان دور شروع می کنم؛ گذشته ای که فکر می کنم همه دانشجویان رشته علوم ارتباطات و روزنامه نگاری و سایر دانشجویانی که می خواستند دستی در ادبیات داشته باشند، از ابتدا چه در دانشگاه و چه مدارس آیین نگارش می آموختند، دستور زبان فارسی یاد می گرفتند و در عین حال ضمن مرور ادبیات کهن و کلاسیک زبان فارسی، ادبیات معاصر را هم به شکل صحیح می آموختند.

در آن زمان آیین نگارش یکی از دروس اولیه دانشجویان ارتباطات و روزنامه نگاری در دانشگاه ها بود و حداقل به مساله نوع نگارش، رعایت دستور زبان فارسی و غلط ننوشتن تاکید زیادی می شد.

این روزنامه نگار تصریح کرد: امروز بی اعتنایی خاصی نسبت به نگارش ادبیات فارسی در رسانه ها به وجود آمده و بیشترین بی توجهی ها در این زمینه دیده م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه ها نسبت به ادبیات فارسی بی اعتنا شده اند

رسانه ها نسبت به ادبیات فارسی بی اعتنا شده اند