مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 07:022019-10-14اقتصادي

می نویسیم «تولید»، می خوانیم «واردات»


رییس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: چرا ما به جای تلاش برای تولید گوشی های ایرانی، لوازم جانبی تلفن همراه را تولید نمی کنیم و به واردات تکیه کرده ایم، - در صورتی که اصلا نیازی به واردات نیست.

افشین اکبری در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به پیشنهاد وزیر ارتباطات برای باندل کردن گوشی های ایرانی اظهار کرد: به نظر من باندل کردن گوشی ها هیچ ارتباطی با افزایش اقبال مردم به سمت گوشی های ایرانی ندارد و تنها راهی است تا اپراتور ها علاوه بر بازاری که هم اکنون در دست دارند، بازار خرید و فروش موبایل را هم در دست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اپراتورها به دنبال انحصار واردات برای خود هستند، ادامه داد: با این اقدام بازار حدود 70 هزار واحد صنفی که در خصوص تلفن همراه در ایران داریم و جوانان زیادی در این بازار مشغول به کار هستند تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و از کار بیکار خواهند شد .

گوشی تماما ایرانی نداریم رییس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد خاطرنشان کرد: ما گوشی تماما ایرانی نداریم، همه قطعات وارد شده و در شرکت های ایرانی سرهم می شود، برای مثال شرکت جی ال ایکس قطعات خود را از چین وارد کرده و حتی در چین این گوشی تولید می شود اما مجددا قطعاتش را از هم جدا کرده و به ایران می فرستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می نویسیم «تولید»، می خوانیم «واردات»

می نویسیم «تولید»، می خوانیم «واردات»