مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 07:302019-10-13بين الملل

انتقاد «جیمز متیس» از تصمیم ترامپ درباره سوریه


وزیر دفاع پیشین آمریکا با انتقاد از تصمیم رییس جمهور آمریکا در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، گفت که داعش در سوریه احیا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، گفت که داعش در سوریه احیا خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه خبری پولیتیکو ، متیس در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی گفت: فکر می کنم پامپئو، سرویس های اطلاعاتی و کشورهای خارجی که با ما همکاری می کنند در مورد اینکه داعش شکست نخورده، درست می گویند.

هشدار متیس پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی را از مرز سوریه و ترکیه خارج می کند.

این اقدام ترامپ به طور گسترده از سوی هر دو حزب کنگره مورد انتقاد قرار گرفت.

قانونگذاران آمریکایی روز جمعه قوانین بیشتری را برای تحریم های شدید علیه ترکیه پیرامون حمله به سوریه ارائه کردند که این امر تاکیدی بر نارضایتی دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره در مورد سیاست ترامپ در قبال سوریه است.

متیس سال گذشته از سمت خود استعفا کرد و اعلام کناره گیری او از دولت تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که پنتاگون تایید کرد که قصد دارد به زودی تمام نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد «جیمز متیس» از تصمیم ترامپ درباره سوریه

انتقاد «جیمز متیس» از تصمیم ترامپ درباره سوریه