مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 13:022019-10-12پزشكي

بناهای تاریخی اسکاتلند در خطر نابودی


بناهای تاریخی اسکاتلند که قدمتشان از اهرام ثلاثه مصر هم بیشتر است به دلیل خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی در معرض نابودی قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از رویترز، محققان معتقدند افزایش سطح آب دریاها، باران های سنگین وآب و هوای نامطلوب بناهای باستانی اسکاتلندی را که در جزایر اورکنی واقع شده اند، در معرض خطر نابودی قرار داده است.

بیش از 30 هزار مکان باستانی در جزایر اورکنی وجود دارد که شواهدی از سکونت انسان های 8500 سال گذشته و بقایای بناهای متعلق به عصر آهن، دوران حکمفرمایی وایکینگ ها و قرون وسطی در آن به چشم می خورد.

اما جولی گیبسون - استاد دانشگاه – معتقد است بیش از هزار مکان باستان شناسی که در نزدیکی سواحل قرار دارند، دیر یا زود برای همیشه ناپدید خواهند شد.

گیبسون بیان کرد : با توجه به تحقیقاتی که ما در سال های اخیر انجام دادیم، بیشتر مکان های باستانی این منطقه در فاصله 100متری سواحل قرار دارند و این به آن معناست که با افزایش سطح آب دریا تمامی میراث تاریخی این منطقه از بین خواهند رفت.

سال گذشته یک گزارش در خصوص تاثیرات تغییرات اقلیمی بر آثار باستانی اسکاتلند توسط گروهی از فعالان محیط زیست این کشور منتشر شد.

با توجه به این گزارش میزان بارش باران و برف در اسکاتلند از دهه 60 تاکنون 27% افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بناهای تاریخی اسکاتلند در خطر نابودی

بناهای تاریخی اسکاتلند در خطر نابودی