مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 09:242019-10-12اقتصادي

چگونه با کرم گلوگاه انار مبارزه کنیم؟


مهم ترین آفت انار در شهرستان کرم گلوگاه انار است که این آفت به محصول انار در دو مرحله درختی و انباری به طور متوسط تا 45 درصد خسارت می زند.

- مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: مهم ترین آفت انار در شهرستان کرم گلوگاه انار است که این آفت به محصول انار در دو مرحله درختی و انباری به طور متوسط تا 45 درصد خسارت می زند.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مبارزه با کرم گلوگاه انار، اظهارکرد: سطح زیر کشت انار در این شهرستان، 140 هکتار بارور و 50 هکتار غیربارور است.

وی با بیان اینکه میزان تولید 1400 تن با متوسط عملکرد 10 هزار کیلوگرم انار است، افزود: با توجه به سرمازدگی باغات انار کاهش 40 درصدی محصول نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: توصیه می شود در زمان برداشت میوه های سالم انار، میوه های آلوده جمع آوری شده و پس از جمع آوری، میوه های آلوده از محیط باغ خارج و منهدم شوند چراکه این کار موجب کاهش آلودگی انار در سال بعد می شود.

جوادی بایگی با اشاره به اینکه مهم ترین آفت انار در شهرستان کرم گلوگاه انار است که این آفت به محصول انار در دو مرحله درختی و انباری به طور متوسط تا 45 درصد خسارت می زند، افزود: خسارت عمده این آفت مربوط به تغذیه لاروهای جوان است که با ایجاد سوراخ در محوطه داخلی تاج و نفوذ به داخل میوه انار از پوست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه با کرم گلوگاه انار مبارزه کنیم؟

چگونه با کرم گلوگاه انار مبارزه کنیم؟