مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 مهر 1398 ساعت 09:462019-10-11پزشكي

پیشگیری از سرماخوردگی با کمک تغذیه سالم


تامین آب بدن، استفاده از غذا های گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی از نکات مهم در پیشگیری از سرماخوردگی است.

- مرکز کهگیلویه وبویراحمد، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: با توجه به تغییر فصل و سرد شدن تدریجی هوا، این روز ها بسیاری دچار سرماخوردگی می شوند.

آقای ملک زاده افزود: باید به این نکته توجه کرد که رعایت بهداشت فردی در این بازه زمانی بسیار و بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: تامین آب بدن، استفاده از غذا های گیاهی، پروبیوتیک ها، ویتامین ها، مواد معدنی و انجام فعالیت بدنی از نکات مهم در پیشگیری از سرماخوردگی است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی این استان اضافه کرد: کم آبی بدن، به ویژه در نواحی با آب و هوای خشک باعث می شود مخاط بدن عملکرد خوب خود را نداشته باشد.

آقای ملک زاده بیان کرد: باید با تامین آب کافی برای بدن لایه های مخاطی (موکوز) را آماده نگاه داشت تا بتوانند به بهترین شکل از ورود ویروس ها و باکتری ها به بدن جلوگیری کنند.

وی گفت: به طور میانگین برای یک فرد در شرایط طبیعی، نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب توصیه می شود، البته ممکن است برای هر فرد، بیشتر یا کمتر باشد.

ملک زاده افزود: باید رژیم غذایی خود را سرشار از سبزی، میوه و غلات کامل کنیم تا هم سیستم ایمنی بدن تقویت شود و هم با دریافت آنتی اکسیدان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از سرماخوردگی با کمک تغذیه سالم

پیشگیری از سرماخوردگی با کمک تغذیه سالم