مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 12:522019-10-09بين الملل

همکاری با مسکو یکی از اولویت های سیاست خارجی قزاقستان باقی خواهد ماند


وزرای خارجه قزاقستان و روسیه در «نورسلطان» با یکدیگر دیدار و سپس در نشست مطبوعاتی شرکت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان و سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نورسلطان دیدار و سپس در نشست مطبوعاتی شرکت کردند.

وزیر امور خارجه قزاقستان در ابتدای این نشست از موضع سازنده طرف روسی ضمن بررسی و حل و فصل مسائل مهم روابط دوجانبه قدردانی کرد.

وی مذاکرات خود با وزیر امور خارجه روسیه را پرمحتوا و موثر عنوان و گفت: در این دیدار  طیف وسیعی از مسائل از جمله وضعیت کنونی و دورنمای روابط 2 کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی بررسی و در مورد طیف گسترده ای از موضوعات دستور کار بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

تلئوبردی افزود: ما همچنین در مورد جنبه های مختلف تامین ثبات و امنیت در آسیای مرکزی، اوکراین و خاورمیانه، تعاملات 2 کشور در چارچوب سازمان های بین المللی بحث و تبادل نظر کردیم.

بنابر صحبت های وزیر خارجه قزاق، در این دیدار برنامه های آتی رویداد های بین المللی در سطوح عالی مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به نقش مهم همکاری های مرزی میان 2 کشور که حدود 70 درصد تجارت دوجانبه با آن مرتبط است، روند آمادگی برای شانزدهمین همایش همکاری های بین منطقه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری با مسکو یکی از اولویت های سیاست خارجی قزاقستان باقی خواهد ماند

همکاری با مسکو یکی از اولویت های سیاست خارجی قزاقستان باقی خواهد ماند