مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 10:332019-10-09پزشكي

توصیه های مراقبت از چشم در سالمندی


با افزایش سن، تغییراتی در تمام قسمت های بدن به وجود می آید که اگرچه این تغییرات طبیعی هستند، اما ممکن است منجر به بروز بیماری شوند.

- یک کارشناس ارشد مرکز بهداشت گفت: با افزایش سن، تغییراتی در تمام قسمت های بدن به وجود می آید که اگرچه این تغییرات طبیعی هستند، اما ممکن است منجر به بروز بیماری شوند.

مرضیه عطافر در گفت وگو با ایسنا در خصوص مشکلات شایع بینایی در سالمندان اظهار کرد: آشنایی با این تغییرات و آموزش نحوه برخورد صحیح با آن ها می تواند بسیاری از تغییرات خصوصاً تغییرات در چشم سالمندان را کنترل و یا به تعویق انداخته و سلامتی آن ها را حفظ کند.

این کارشناس ارشد مرکز بهداشت شماره یک اصفهان یکی از شایع ترین مشکلات چشم در دوران سالمندی را دیر عادت کردن چشم ها به تاریکی اعلام کرد و گفت: زمانی که در شب وارد اتاقی می شویم و چراغ خاموش است، مدتی طول می کشد که چشم به تاریکی عادت کند تا بتوانیم اشیای داخل اتاق را ببینیم و کلید برق را پیدا کنیم، با افزایش سن، چشم ها دیرتر به تاریکی عادت می کنند، بنابراین سالمندان باید توجه کنند که هنگام ورود به اتاق تاریک یا هنگام بیرون رفتن در شب عجله نکنند و ابتدا محیط را روشن کنند.

این امر می تواند از افتادن و بروز شکستگی پیشگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های مراقبت از چشم در سالمندی

توصیه های مراقبت از چشم در سالمندی