مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 12:542019-10-07پزشكي

چاپ 3بعدی تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر روی پوست انسان امکان پذیر می شود


پژوهشگران دانشگاه دوک ، روش جدیدی ارائه داده اند که می تواند به چاپ سه بعدی تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر روی پوست انسان کمک کند.

- پژوهشگران "دانشگاه دوک"، روش جدیدی ارائه داده اند که می تواند به چاپ سه بعدی تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر روی پوست انسان کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر معمولا این قابلیت را دارند که بسیاری از مولفه های فیزیولوژیکی را بررسی و حتی اصلاح کنند.

اگرچه در حال حاضر، تجهیزات بسیاری مانند باندهای الکترونیکی وجود دارند که می تواند روند بهبود زخم را بررسی و به درمان آن کمک کنند اما بهترین راه این است تا ابزاری ارائه شوند که با توجه به نیازهای هر بیمار طراحی شده اند.

ساخت تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر، در حال حاضر به طی کردن فرآیند دشواری نیاز دارد که حمام های شیمیایی، مرحله محکم سازی و قرار گرفتن در معرض دمای بالا را شامل می شود.

پژوهشگران دانشگاه دوک (Duke University)، روشی ارائه داده اند که با کمک آن می توان تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر را با روش چاپ سه بعدی، مستقیما روی پوست، کاغذ، باند و ابزار انعطاف پذیر دیگر قرار داد.

شاید قابلیت این روش، به پزشکان امکان دهد تا تجهیزات تشخیصی و درمانی را با روش چاپ سه بعدی مستقیما برای بیمار و یا در ابزار پزشکی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ 3بعدی تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر روی پوست انسان امکان پذیر می شود

چاپ 3بعدی تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر روی پوست انسان امکان پذیر می شود