مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 11:432019-10-05پزشكي

تسریع 1000 برابری تولید ساختارهای نانویی با چاپ 3بعدی


پژوهشگران آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (Lawrence Livermore National Laboratory) و دانشگاه چینی هنگ کنگ(Chinese University of Hong Kong) اخیرا اظهار کرده اند فناوری چاپ سه بعدی می تواند تولید ساختارهای نانویی را 1000 برابر سریع تر کند.

- پژوهشگران "آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور"(Lawrence Livermore National Laboratory) و دانشگاه چینی هنگ کنگ(Chinese University of Hong Kong) اخیرا اظهار کرده اند فناوری چاپ سه بعدی می تواند تولید ساختارهای نانویی را 1000 برابر سریع تر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران در مطالعه اخیرشان از یک روش جدید مبتنی بر زمان برای کنترل نور از یک لیزر فوق العاده سریع استفاده کردند و توانستند یک روش چاپ سه بعدی نانو مقیاس تولید کنند که می تواند ساختارهای ریز و کوچک را 1000 برابر سریع تر از روش های معمول لیتوگرافی دو فوتونی (TPL) و بدون این که وضوح تصویری را نشان دهد، تولید کند.

با وجود توان عملیاتی بالا، تکنیک جدید موازی سازی شده موسوم به طرح ریزی فمتوثانیه لیتوگرافی دو فوتونی (femtosecond projection TPL) وضوحی با عمق 175 نانومتر تولید می کند که از روش های پیشین بهتر است و می تواند سازه هایی با دهانه 90 درجه که در حال حاضر نمی توان ساخت را تولید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسریع 1000 برابری تولید ساختارهای نانویی با چاپ 3بعدی

تسریع 1000 برابری تولید ساختارهای نانویی با چاپ 3بعدی