مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 03:472019-10-05پزشكي

گزارش ایسنا از آغاز به کار مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان افضلی پور کرمان


پزشکی هسته ای شاخه ای از تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری مولکولی است که از خواص هسته ایِ مواد مثل رادیوایزوتوپ ها برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویژگی پزشکی هسته ای در این است که توانایی ارائه دادن اطلاعات تصویری از فرایندها و عملکردهای متابولیکی بدن را دارد در صورتی که دیگر مدالیته های تصویربرداری های پزشکی همانند مقطع نگاری رایانه ای و MRI عموماً اطلاعات ساختاری و آناتومیکال تولید می کنند.

نخستین آزمایش استفاده از تزریق رادیوایزوتوپ در تصویربرداری از یک انسان، توسط هرمان ال بلومگارت و سوماً وایس از دانشگاه هاروارد انجام گرفت.

این آزمایش در سال 1927 و به کمک یک اتاقک ابری و رادون انجام گرفت، با وجود تلاش های فراوان، این آزمایش ها موفقیت آمیز نبودند و این محققان آزمایشگاه ملی لارنس برکلی بودند که برای نخستین بار توانستند با موفقیت از یک رادیوایزوتوپ در محیطی بالینی بهره ببرند؛ آن ها به کمک سیکلوترون معروف خود ایزوتوپ ید-131 تولید کردند که برای پروژه های تیروییدی بکار رفت از همین ایزوتوپ مدت کوتاهی بعد برای سرطان تیرویید و پرکاری تیرویید استفاده شد.

هل انگر در سال 1958 دوربین انگر را در دانشگاه برکلی ابداع کرد، همچنین استفاده از رادیوایزوتوپ تکنتیوم در 1964 توسط تیم متشکل از پل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش ایسنا از آغاز به کار مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان افضلی پور کرمان

گزارش ایسنا از آغاز به کار مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان افضلی پور کرمان