مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 مهر 1398 ساعت 07:222019-10-03اقتصادي

130 رأس گاو با نژاد سمینتال در دامغان تلقیح شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: 130 رأس گاو با نژاد سمینتال در این شهرستان تلقیح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، محسن طباطباییان صبح امروز در نشستی با کارشناسان امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اظهار کرد: طرح تولید گاوهای 2 منظوره از سال 96 در شهرستان دامغان آغازشده و تاکنون 130 رأس گاو با نژاد سمینتال تلقیح شده است.

وی با بیان اینکه گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است گفت: پرورش گاو سمینتال سبب اقتصادی شدن فعالیت گاوداری در روستاها می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: اصلاح نژاد دام به عنوان ابزاری مؤثر برای تولیدات و ارتقاء فعالیت دامپروری بوده و دارای جایگاه ویژه ای است.

طباطباییان افزود: انتخاب دام هایی که بتوانند علاوه بر سازگاری با شرایط آب و هوایی و تغذیه نامناسب تولید خوبی داشته باشند از اهمیت بسزایی برخوردار است که گاو نژاد سمینتال می تواند جایگزین بسیار مناسبی در واحدهای گاوداری سنتی باشد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های گاو نژاد سمینتال گفت: گاوسمینتال دارای نژادی آرام، کم خوراک و باکیفیت تولید شیر و گوشت بالا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: فاصله گوساله زایی کمتر، هزینه پرورش پایین و افزایش وزن روزانه تا یک هزار و 400 گرم از دیگر ویژگی های برجسته گاو سمینتال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

130 رأس گاو با نژاد سمینتال در دامغان تلقیح شد

130 رأس گاو با نژاد سمینتال در دامغان تلقیح شد