مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 08:312019-10-02فرهنگي

انتشار کتاب هایی از چخوف و کزازی


گزیده ای از داستان های کوتاه نمایشی آنتون چخوف با عنوان «دوستان، ما بد زندگی می کنیم!» و چاپ دوم کتاب «در سایه ی آفتاب» نوشته میرجلال الدین کزازی منتشر شد.

- گزیده ای از داستان های کوتاه نمایشی آنتون چخوف با عنوان دوستان، ما بد زندگی می کنیم! و چاپ دوم کتاب در سایه ی آفتاب نوشته میرجلال الدین کزازی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوستان، ما بد زندگی می کنیم! (گزیده ای از داستان های کوتاهِ نمایشی) نوشته آنتون چخوف با ترجمه داریوش مؤدبیان در 512 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 90هزار تومان در نشر گویا عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: دوستان، ما بد زندگی می کنیم! جانمایه داستان های کوتاه چخوف در یک نگاه کلی، درونمایه تمامی آثار وی (نمایشی و غیرنمایشی)، شاید همین یک جمله کوتاه باشد.

آنتون چخوف همچون نیکلای گوگول، به ما هشدار می دهد: دوستان، بله می خندید اما فراموش نکنید که دارید به خودتان می خندید! (صحنه پایانی نمایش نامه بازرس نوشته گوگول).

اما هشدار چخوف واقع گراتر و اجتماعی تر است، هشدار او با انگشت نشانه ای مستقیم به سوی بیهودگی، پوچی و ابتذال برآمده از این دو همراه است.

ابتذال زندگی روزمره و مناسبات میان شخصیت ها در آثار چخوف تبدیل به جانمایه اصلی و محور کنشی داستان نمایشی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب هایی از چخوف و کزازی

انتشار کتاب هایی از چخوف و کزازی