مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مهر 1398 ساعت 11:132019-09-25اجتماعي

شناسایی 76 دهانه غار در البرز


مدیرکل محیط زیست البرز از وجود 11 غار درجه یک با ارزش حفاظتی بالا در استان خبر داد.

- فردین حکیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: غارها به وسیله عوامل زمین شناختی از جمله فرسایش آبی، نیروهای تکتونیکی، میکروارگانیسم ها ، اثرات جوی و .

شکل می گیرند.

وی ادامه داد: این پدیده های طبیعی علاوه بر ارزش های زمین شناختی و طبیعی، به عنوان زیستگاه های بسیار حساس و منحصر به فرد، محل زیستی گروه های مهمی از حیات وحش از جمله خفاش ها که نقش به سزایی در تعدیل جمعیت حشرات، گرده افشانی گونه های گیاهی و دفع آفات دارند، به شمار می آیند.

وی توضیح داد: غارها فضای زندگی گونه هایی از جانوران هستند که با محیط تاریک، مرطوب و با دمای پایین اخت گرفته اند و خارج از این فضا قادر به ادامه حیات نیستند.

حکیمی اظهار کرد: به جز این نباید نقش غارها در ارتباط با منابع آبی زیرزمینی را نادیده گرفت به همین دلیل محیط زیست طی سال های گذشته حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ و نگهداری از این پدیده های طبیعی به خرج می دهد.

وی اظهار کرد: تا کنون در البرز 76 دهانه غار معرفی شده که 11 مورد از آنها جزو غارهای درجه یک و با ارزش حفاظتی بالا هستند.

این مسئول اظهار کرد: غار یخ مراد، سپهسالار، میدانک، بادامستان، پنجلی، حولی زرد و کله سنگ تعدادی از این غارهای درجه یک البرز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 76 دهانه غار در البرز

شناسایی 76 دهانه غار در البرز